Als afsluiting van de succesvolle €99 per maand-campagne vroeg MINI om een opvallende eindejaarsuiting. We plaatsten de dag na Kerst uitgepakte MINI-dozen in het straatbeeld, elk voorzien van een groot €99-prijskaartje — alsof de auto net onder de kerstboom vandaan kwam. De stunt werd vastgelegd in een korte video, die in 2009 binnen enkele dagen meer dan 100.000 views op YouTube behaalde — opvallend veel voor die tijd. De actie haalde vrijwel alle grote online automagazines en kreeg volop aandacht op invloedrijke blogs. Het resultaat: +240% proefritten en een +73% stijging in autoverkoop in de maand erna. Een simpele, opvallende activatie met directe business impact.
Role: Creative Director
AWARDS:
• Silver Cannes Lion (outdoor) • Silver Cannes Lion (promo & activation) • Silver Clio (Innovative) • Gold Pencil at The One Show • Gold Medal Festival of Montreux (Ambient Media) • Finalist Festival of Montreux (Mixed Media • Gold World Medal New York Festivals (Outdoor) • Gold World Medal New York Festivals (Avant-Garde) • Gold World Medal New York Festivals (Art & Technique) • 3 x ADCN Finalist • Silver World Medal New York Festival (Collateral) • Silver Cresta Award (Ambient media) • Bronze Eurobest (Promo & Activation) • Bronze Eurobest (Outdoor)



in opdracht van UbachsWisbrun/JWT met Thomas Reinhold, Thom van Rijckevorsel (creatives), Thijs de Boer (C.D.)