Een hotel dat duurzaamheid en luxe samenbrengt vraagt om een positionering die méér is dan een openingsaankondiging. Voor het QO Hotel, een 288-kamers tellend nieuwbouwhotel in Amsterdam, ontwikkelden we een merkcampagne die ruim een jaar vóór de opening al de juiste sfeer, esthetiek en belofte communiceerde. Gekozen voor een visuele aanpak waarin de beleving centraal stond: high-end fotografie, storytelling over het eten, het interieur en het rooftop ecosysteem. Alles draaide om uitstraling en ambitie, met subtiele verwijzingen naar elementen als restaurant Persijn, rooftop greenhouse, en cocktailbar Juniper & Kin.
Een campagne die het hotel al een plek gaf in het hoofd van de doelgroep — nog voordat de deuren open waren.
Update: het QO Hotel heet inmiddels Ruby Emma Hotel Amsterdam + Ventuno Skylounge
Role: Creative Director, Concept, Art direction
in opdracht van Fuse (PR agency) en Today's Brew (Video & Fotografie), Nanda Hagenaars, Bas Oosterwal (Fotografie)

You may also like

Back to Top