Defensie x Kraantje Pappie
Voor het Ministerie van Defensie ontwikkelden we een employer branding campagne voor de Infanterie — een doelgroep die traditioneel moeilijk aanspreekbaar is via standaard reclame. Daarom kozen we voor een onverwachte invalshoek: muziek. We vroegen Kraantje Pappie om het 65 jaar oude strijdlied van de Infanterie nieuw leven in te blazen. Het resultaat was “Werkveld” - een rauw, eerlijk nummer over twijfel, keuzes en doorzetten. De videoclip werd breed uitgerold via onder andere Vice Media en behaalde meer dan 900.000 views op YouTube. Het nummer groeide uit tot een nieuw anthem, omarmd door zowel militairen als fans.
Een krachtige employer branding-case die laat zien hoe je met de juiste toon en timing wél binnenkomt bij een jonge, kritische doelgroep.
role: Concept, Art Director, Media Strategy
in opdracht van Steam (ad agency) with: Cyril Chermin (copy), Sil vd Woerd (Director), Kraantje Pappie (Rapper) Nightwatch/Noisia/ NFI (Production), Vice (teaser & making of video)

You may also like

Back to Top