Het Koninklijk Concertgebouworkest vroeg om een campagne die hun cyclus van negen symfonieën van Bruckner - elk onder leiding van een andere dirigent - zichtbaar en onderscheidend positioneert.
Het idee: ‘De 9 gezichten van Bruckner’
Bruckner was diep gelovig, obsessief, kwetsbaar én groots. Net als zijn symfonieën. Elke uitvoering kreeg een eigen uiting die een karaktertrek van Bruckner verbeeldt. Zo werd de campagne niet alleen een visuele vertaling van zijn muziek, maar ook een uitnodiging om de mens achter de componist te ontdekken. Een gelaagde identiteit, dat eenvoudig doorvertaalbaar was naar posters, programmaboekjes, online en podcast.
role: Creative director, Concept, Art Director
Symfonie 7: Bruckner de Emotionele
Symfonie 4: Bruckner de Dromer
Symfonie 1: Bruckner de Klassieke
Symfonie 6 Bruckner de Frivole
Symfonie 7: Bruckner de Emotionele
Symfonie 3: Bruckner de Bewonderaar
Symfonie 2: Bruckner het Buitenbeentje
Symfonie 5: Bruckner de Organist
Symfonie 4: Bruckner de Dromer
Symfonie 8: Bruckner de Architect
met Thijs de Boer (copy), André Sanchez (illustrator), Paul Postma (motion), Bijvoorkeur (ad agency) - Niet alle posters zijn gemaakt