Het Koninklijk Concertgebouworkest vroeg om een campagne die hun cyclus van negen symfonieën van Bruckner - elk onder leiding van een andere dirigent - zichtbaar en onderscheidend positioneert.
Het idee: ‘De 9 gezichten van Bruckner’
Bruckner was diep gelovig, obsessief, kwetsbaar én groots. Net als zijn symfonieën. Elke uitvoering kreeg een eigen uiting die een karaktertrek van Bruckner verbeeldt. Zo werd de campagne niet alleen een visuele vertaling van zijn muziek, maar ook een uitnodiging om de mens achter de componist te ontdekken. Een gelaagde identiteit, dat eenvoudig doorvertaalbaar was naar posters, programmaboekjes, online en podcast.
role: Creative director, Concept, Art Director

Symfonie 7: Bruckner de Emotionele

Symfonie 4: Bruckner de Dromer

Symfonie 1: Bruckner de Klassieke

Symfonie 6 Bruckner de Frivole

Symfonie 7: Bruckner de Emotionele

Symfonie 3: Bruckner de Bewonderaar

Symfonie 2: Bruckner het Buitenbeentje

Symfonie 5: Bruckner de Organist

Symfonie 4: Bruckner de Dromer

Symfonie 8: Bruckner de Architect

met Thijs de Boer (copy), André Sanchez (illustrator), Paul Postma (motion), Bijvoorkeur (ad agency) - Niet alle posters zijn gemaakt

You may also like

Back to Top