Wervingscampagne voor de Infanterie. We vroegen de Nederlandse rapper Kraantje Pappie om het 65 jaar oude lied van De Infanterie een update te geven. Hij kwam met het nummer "Werkveld". We maakten ook de video (890k YT views). Kraantje en zijn label Noahs Ark waren de eerste weken van de campagne sterk betrokken. Na de lancering van het nummer kwamen daar tv-advertenties en de online campagne bij. Zowel Kraantjes fans als de leden van de Infanterie omarmden dit nieuwe anthem en nieuwe sollicitanten vonden hun weg naar de employer branding website.
Recruitment campaign for the Infantry. We asked Dutch rapper Kraantje Pappie to update the 65 year old song of The Infantry. He came up with the song "Werkveld". We also made the video (890k YT views). Kraantje and his label Noahs Ark were heavily involved during the first weeks of the campaign. After the launch of the song, TV ads and the online campaign was added. Both Kraantjes fans as the members of the Infantry embraced this new anthem and new applicants found their way to the employer branding website.
role: Concept, Art Director & Media Strategy. Online P.R / video's / Ads
Collaboration with: Cyril Chermin/ Steam (Concept), Sil van der Woerd (Director), Daniël Bouquet (DOP),
Kraantje Pappie, Nightwatch/Noisia and NFI (Production) and Vice Magazine (teaser & making of video).

You may also like

Back to Top