KitKat Jesus – viral PR-stunt
In 2009 verschenen er kort na elkaar meerdere opmerkelijke Jezus waarnemingen in de media: in een meteoriet, een kussen, en zelfs op Google Earth. We zagen hierin een perfecte Have a Break, Have a KitKat kans. Eén dag voor Pasen stuurde ik, onder een gefingeerde naam,  een mail naar de twee grootste Nederlandse nieuwssites, met het verhaal dat hij het gezicht van Jezus had ontdekt in zijn KitKat nadat hij er een hap uit had genomen. Twee foto's als "bewijs" werden meegestuurd. Eén van de sites plaatste het direct. Binnen vier dagen stond de foto met verhaal op meer dan 150.000 websites wereldwijd. Een PR-stunt avant la lettre en één van de eerste virals vóór het tijdperk van social seeding en influencers.
role: Creative director, Concept, Strategy, Art Direction, photo edit
AWARDS:
• Webby Award Winner 'People's Choise' (Email Marketing) • Webby Award Winner 'Jury' (Email Marketing) • Webby Award Nominee (Online Guerilla & Innovation) • ADCN Gold Lamp (Viral Marketing) • 2 x ADCN Finalist (Interactive) • Merit Pencil at The One Show • Silver World Medal New York Festivals (Humor) • Silver World Medal New York Festivals (Interactive) • Bronze Eurobest (Media) • Bronze Eurobest (Interactive) • Gold Epica (Technique) • Silver Epica (Media) • 2x Finalist Cannes Lions (Media & Cyber • Finalist Cresta Award (Buzz marketing) • Bronze Esprix (Budget Marketing) • #1 Best Hoax Netherlands (Best Hoax
In opdracht van UbachsWisbrun/JWT (ad agency) met Thijs de Boer, Steef Nijhof (Concept). Barend Raaff (online kickstarter)

You may also like

Back to Top